Jsou místa oblíbená tmou ...

Jsou místa oblíbená tmou, kde nikdy a nic na ostrovech se skrývá odlehlých
Premiéra: 
16. 2. 2017
Délka představení: 
50 minut
Věková kategorie: 
14+
Hraje se ve Studiu NDL
Premiéra: 
16. 2. 2017
Autor: 
Judith Schalansky
Režie: 
Výprava: 
Hudba: 
Kora et le Mechanix

 

Ráj je ostrov. A peklo též.

Experimentální inscenace vznikla na motivy knihy německé autorky Judith Schalansky, Atlas odlehlých ostrovů. Její první vydání z roku 2009 obdrželo prestižní ocenění Nejkrásnější německá kniha roku. Autorka čtenáře ve své knize unáší na padesát odlehlých míst, roztroušených ve všech oceánech světa. Od ostrova Tristan da Cunha, přes Galapágy, ostrov Robinson Crusoe až po Ostrov Vánoční či Velikonoční. Ke každému ostrovu autorka připojuje nejen překrásnou vlastnoručně kreslenou mapu, ale především krátký příběh s daným místem se pojící. Jsou to příběhy o vzácných zvířatech, podivných lidech, o ztroskotaných otrocích, zbloudilých objevitelích... Příběhy vzešlé z tradovaných mýtů i z konkrétních historických událostí. Z mozaiky nezřídka velmi absurdních osudů a situací, které se odehrály na těch nejodlehlejších a nejmenších ostrovech světa se však postupně vynořuje jeden příběh s velkým P: Příběh vývoje naší společnosti.


Od zrození života v podobě vzniku korálových ostrovů, přes první objevné plavby plné neskonalého úžasu i drancujícího dobývání až po jeho hrozící zánik v případě ostrovů, které se díky působení lidí na naše klima postupně potápějí zpět do moře.

Inscenace se hraje ve Studiu NDL a již svou scénografickou koncepcí slibuje být opravdu ojedinělým zážitkem. Diváci totiž sedí podél velikého dřevěného stolu, na kterém se přímo na dosah jejich rukou odehrává celé představení. Hudbu k inscenaci složilo jedno z nejoceňovanějších uskupení na poli českého ambientu, Kora et le Mechanix. CD s kompletní scénickou hudbou je navíc součástí programu k představení.

Ocenění:

Cena divadelních novin za tvůrčí počin sezóny 2016/2017 v kategorii Loutkové a výtvarné divadlo (Filip Homola za koncepci a režii inscenace)
Cena ERIK za nejinspirativnější českou loutkovou inscenaci sezóny 2016/2017
Cena divadelní kritiky za rok 2017 v kategorii Nejlepší scénografie (Kamil Bělohlávek)
Nominace na Cenu divadelní kritiky za rok 2017 v kategorii Nejlepší hudba (Kora et le Mechanix)
Cena festivalu Skupova Plzeň 2018 za režijní a hudební koncept (Filip Homola)
Cena festivalu Skupova Plzeň 2018 za scénografii (Kamil Bělohlávek)
 
Představení se hraje ve Studiu Naivního divadla s omezenou kapacitou míst.

 

Technické podmínky: 

Hrací prostor (hlediště je součástí scény): 14 x 7 m, výška 4 m
Potřeba 3 tahů nad středem hracího prostoru nebo závěsný rošt
Příkon elektrického proudu: 380/220 V, jištění 16/32 A

Autoři fotografií: Michal Kořán, Marek Douša, Josef Ptáček

 

Fotografie v tiskové kvalitě ke stažení: 
Plakát k inscenaci ke stažení: